ارجو المساعده

الموضوع في 'منتدى طلبات واستفسارات الاعضاء من برامج وكراكات' بواسطة zidan77, بتاريخ ‏17 مايو 2010.

1. zidan77

zidan77 عضو جديد

إنضم إلينا في:
    ‏19 سبتمبر 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    نقاط الجائزة:
    0
    انا كنت بستخدم برنامج انترنت داونلود مانجر 5.17 وكان ماشى تمام وكان فيه ميزه انه اولا بيدينى ايكونة تحميل الفيديو عهلى اى موقع مشاهده زى اليوتيوب مع العلم انى بعرف ازاى بجيبها واظبطها وبعدين بعد فتره طلعلى رساله انه انتهى فترته رغم انى منزل التحميل الصامت بدون اى سيريال او غيره فحملت النسخه اللى بعده 5.18 التحميل الصامت برضه ودخلت ظبطه من الاوبشن فايل وظبط كل حاجه بس للاسف لقيته بيحمل اى فيديو مشاهده تلقائى يعنى لما افتح اى فيديو عاليوتيوب الاقيه بيحمله على طول وطلعلى رسالة انه فى خطأ فى المشاهده وقلت مش مشكله اهو احمله واتفرج وطنشت رغم انى دخلت عالاوبشن ولاقيت كل حاجه مظبوطه وبعد فتره بدأ يهنج وزهقنى وطلعلى رسالة انه انتهى برضه فمسحته وحاولت احمله من جديد واسطبه برضه يطلعلى الرساله ولما نزل الحديث 5.19 شغال تمام بس مش بيحمل من اى موقع للمشاهده ولا حتى بيطلع ايكونه التحميل رغم انه مظبوط وحاطط كل الامتدادات اللازمه وبرضه مش بيحمل مش عارف فى ايه مع العلم انى باستخدم التحميل الصامت لان دايما النسخه العاديه اللى فيها كراك الانتى فيرس بيطلع الكراك فيرس ويمسحه فدلوقتى اتمنى حد يقولى ازاى اظبط البرنامج ده عشان فى حاجا كتير بحب احملها من عاليوتيوب او مواقع تانيه للمشاهده وعاوز انه يرجع زى الاول يطلع الايكونه عادى وانا الفيديو اللى يعجبنى احمله اتمنى مايكونش حاجه رخمه بالنسبالكم وتحلوها على طول وشكرا
  2. lawkz

lawkz المشرف العام

إنضم إلينا في:
    ‏15 ديسمبر 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    2
    نقاط الجائزة:
    38
    الوظيفة:
    شبكات
    الصفحة الرئيسية:
  3. zidan77

zidan77 عضو جديد

إنضم إلينا في:
    ‏19 سبتمبر 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    نقاط الجائزة:
    0
    شكرا عالرد بس انت مش فاهمنى هو دلوقتى مش بيحمل تلقائى ولا حتى بيحطلى الايكونه اللى بيحطها عشان وانت بتتفرج لو الفيديو عجبك تضغط عليها فيحملها رغم انى ظابطها كلها فانا مش عارف اعمل ايه انا عاوزه يرجع زى الاول خالص انه يطلعلى الايكونه بس ولو الفيديو عاجبنى اضغط عليها يحملها غير كده لا وشكرا عالرد واتمنى تعرفلها حل
  4. master

master مدير المنتدى إداري

إنضم إلينا في:
    ‏26 أكتوبر 2007
    الإعجابات المتلقاة:
    6
    نقاط الجائزة:
    38
    الوظيفة:
    مبرمج جافا
    اخى جرب النسخة الاحدث
    5.19 b3

وان شاء الله يشتغل
    وياريت لو تحزف المتصفح والنسخة القديمة من البرنامج تماما
    ولو عملت كده ومحصلش حاجة اعمل اسكان كامل
    اكتر من كده نزل ويندوز عندك ملفات ناقصة
    هذا على حسب كلامك انك مركب الامتداد فى البرنامج
  5. ItAlIaNo

ItAlIaNo عضو نشيط

إنضم إلينا في:
    ‏7 أكتوبر 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    2
    نقاط الجائزة:
    38
    الصفحة الرئيسية:

اتفضل هالشرح ان شاء الله يفيدك

شرح ميزات لايعلمها الكثير+ التفعيل مع عملاق التحميل Internet Download Manager 5.18.8

واذا لم تضهر ايقونة التحميل احذف المتصفح وثبته تاني

وان شاء الله تعمل معاك

وقبل فك الضغط عن البرنامج عطل الانتي فايروس علشان ماينحذف الباتش

ولتحميل اصدار
    احدث من هنا

انترنت دونلود مانجراخر اصدار Internet Download Manager 5.19 b1 +patch
    آخر تعديل: ‏17 مايو 2010
  6. zidan77

zidan77 عضو جديد

إنضم إلينا في:
    ‏19 سبتمبر 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    نقاط الجائزة:
    0
    اشكرك على الرد وانا فعلا عامل كل الامتدادات وثانيا انا النسخه الموجوده 5.19 وهى شغاله كويس لكن مشكلتها فى النقطه دى اى فيديو للمشاهده مش بيحمله خالص ولا حتى بيطلع الايكونه دى اللى دايما تطلع عالفيديو من فوق انى احمله رغم انى عامل الضبط بتاعها وهى المشكله انى دايما لما باجى امسح النسخه القديمه واسطب الجديده فى ملفات مش بتتمسح واظن هى اللى عامله المشكله وبخصوص الويندوز انا عاوز فعلا اسطب نسخه جديده بس هو المشكله انى شغال على لاب ومن ساعة ماجبته ماغيرتش الوندوز بتاعه وهو المفروض معموله فولدر ريكفرى بس انا مش عامل نسخة باك اب قبل كده ياترى لو عملت ريكفرى من الاول خالص بيمسح كل حاجه عالهارد ولا بيمسح الفولدر بتاع الويندوز بس معلش تاعبكم معايا بس ارجو الافاده

مشاركة هذه الصفحة