لعبة الحربية galaxyx

الموضوع في 'منتــدي العاب الكمبيوتر' بواسطة الابن الطيب, بتاريخ ‏13 يونيو 2011.

1. الابن الطيب

الابن الطيب عضو

إنضم إلينا في:
    ‏26 أغسطس 2010
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    نقاط الجائزة:
    16
    بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وخيره

اليوم جايب لكم لعبة روعة بدون تحميل وكمان اون لاين بتتلعب على الفيس بوك انا عن نفسي بلعبها دايما عجباني اوي لعية جميلة وشيقة هي من العاب حربية هي في الاول لما تحمل هي مش كبيرة هي تحميلها حلو المهم في الاول هتجيلك صفحة في 6 دبابات أختار اللي بتعجبك انا أخترت الثالثة هي قوية الحمد لله أنا اساسا أنا بلعب بلعبة دي من مدة طويلة في النسخة القديمة دي النسخة الجديدة انا بسبب كدا من كثرة لعبي أتعرفت على قوة كل دبابة كانت دبابتي المفضلة الثانية الحمرة أختاروا اللي تعجبكم هي الدبابتين الثانية والثالثة قوية وكل الدبابات قوية بس الدبابتين دي حلوة جربتهم كتير المهم خلينا في المهم بعد لما تختار الدبابة هتظهرك انواع كتيرة من أنواع الحروب على يسار الشاشة الاولى مفتوحة والانواع الاخرى مغلقة لازم تتقدم في المستوى عشان تفتح الاولى بترتيب يعني كل واحد له دور لما تتقدم للمستوى الخامس 5 هتتفتح لك نوع من الحرب هي من غير دور هي ثالث نوع على يسار الشاشة في كمان تقدر أنك تحدث دبابتك بتركيب أجهزة تحسن مواصفاتها كل مستويين يسمح لك بتركيب جهاز أول جهاز هو البورpower أنصحك أنك تركبها تزيد من قوة الضربة وكمان في طرق كتيرة الطريق الاول مفتوح أما الباقي مغلق لازم تتقدم في المستوى عشان تتفتح

عشان تجيب صفحة تحسين مواصفات الدبابة أضغط على أيكونة الشكوش على يسار الشاشة كل لما تركب 4أجهزة تتغير شكل الدبابة وكمان تقدر أنك تشترى اسلحة

اضغط على الطريق اللي عايزو بس بشرط يكون مفتوح أنصحك أنك تختار طريق الحظ الطريق ده يعطيك الطرق اللي في ناس تلعب معاهم المهم لما تدخل في الحرب لازم تدمر الدبابات التانية عشان تاخد مال وتتقدم في المستوى

كيفية الضرب

في مؤشر لما تدخل في الحرب لما تدوس على المسطرة يتمتد لازم تدوس على المسطرة لغاية توصل للجمجمة وهي دبابة العدو وممكن تستخدم في الحرب أسلحة

صور للنسخة القديمة أنا جدا اسف لكم ماجبت الصور للنسخة الجديدة

دبابتي المفضلة في النسخة القديمة الحمرة أما النسخة الجديدة هي الخضرة الفاتحة اللي فوق الدبابتين بس ليها مظهر تاني في النسخة الجديدة

رابط اللعبة

http://apps.facebook.com/galaxyx/?ref=bookmarks

لو ضغط على الرابط هيظهرك صفحة تانية غير الصفحة المطلوبة انسخ الرابط وبعد كده حطه في صفحة نت

وكمان لو كنتم عايزين تلعبوا بالنسخة القديمة بس تلعب مع الكمبيوتر

http://gamesamurai.net/685-Galaxy-X.html

لو ضغط على الرابط هيظهرك صفحة تانية غير الصفحة المطلوبة انسخ الرابط وبعد كده حطه في صفحة نت

أنا بلعب فيها ومستواي 40 أي المستوى الاخير يعني أنا قفلت اللعبة ونشوف مهارتكم فيها وياريت تعطوني مستواياتكم مع تحياتي الابن الطيب

أرجو منكم أنكم تدعوني إذا استمتعم بيها وعجبتكم ان شاء الله تستمتعوا بها ولا تخلوا اللعبة تشغلكم عن الواجبات الدينية والمدرسية والاسرية
    آخر تعديل: ‏14 يونيو 2011

مشاركة هذه الصفحة